Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



W dniach od 6 do 8 września br. w obiekcie Baltic-Expo, usytuowanego w centrum Kaliningradu odbywała się kolejna edycja targów Medycyna i Kosmetologia

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Marta Talmont | 2018-09-18 10:39:44
zdrowie, medycyna, kosmetyka, kaliningrad, zdrowa żywność, sprzęt medyczny

W dniach od 6 do 8 września br. w obiekcie Baltic-Expo, usytuowanego w centrum Kaliningradu odbywała się kolejna edycja targów Medycyna i Kosmetologia

W dniach od 6 do 8 września br. w obiekcie Baltic-Expo, usytuowanego w centrum Kaliningradu odbywała się kolejna edycja targów Medycyna i Kosmetologia. Impreza przyciągnęła w szczególności wystawców z rynku lokalnego, jak również Polski i Litwy. Przez trzy dni podmioty te miały możliwość zaprezentowania swojej oferty w obszarze usług prozdrowotnych, sprzętu do diagnostyki, rehabilitacji, zdrową żywność i suplementy diety.

Na stoisku zorganizowanym przez Polską Organizację Turystyczną w ramach poddziałania 3.3.2 Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe – Marka Polskiej Gospodarki – Brand Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, promowano krajową ofertę usług leczniczych w postaci bezpłatnych materiałów dostępnych w jęz. rosyjskim odnośnie obiektów spa, uzdrowisk oraz placówek medycznych. Dla zainteresowanych i odwiedzających polskie stoisko medyczne informacji w zakresie usług prozdrowotnych świadczonych w Polsce udzielał doświadczony ekspert. Na targach swoje stoisko zorganizowali także inni uczestnicy programu Go to Brand, tj. PZO Spychowo, Medycyna Dąb oraz portal promujący polską przyrodę, a także szpitale z woj. warmińsko-mazurskiego, w tym: Klinika Potocki z Braniewa oraz sieć Medincus.

Obwód kaliningradzki, po okresie stagnacji spowodowanej kryzysem gospodarczym, zwraca coraz większą uwagę polskich firm, dążących do pozyskania potencjalnych klientów z Rosji. Jednocześnie, znaczne zainteresowanie odwiedzających stoisko ofertą leczniczą oraz ich konkretne zapytania, potwierdzały otwartość Rosjan na pobyt w Polsce w celach zdrowotnych. Najczęściej zadawano pytanie o szczegóły oferty leczenia operacyjnego problemów neurologicznych, kardiologicznych i ortopedycznych oraz o kliniki rehabilitacyjne dla dzieci i dorosłych.

Wśród gości specjalnych, którzy zaszczycili swoją obecnością stoisko targowe POT, pojawił się m.in. wicekonsul ds. politycznych i ekonomicznych p. Miłosz Zieliński z Konsulatu Polski w Kaliningradzie oraz dziennikarka z prestiżowego lokalnego miesięcznika Kompanija. Efektem wizyty pani redaktor będzie tekst opisujący turystykę medyczną z Rosji do Polski.

Przedstawiciele POT zadbali również o podniesienie atrakcyjności imprezy organizując dodatkowe, interaktywne pokazy i zabawy dla odwiedzających. Przeprowadzono m.in. test popularności miejsc najczęściej odwiedzanych w Polsce przez mieszkańców Kaliningradu, w którym niepodzielnie wygrały Gdańsk i Warszawa. Istniała także możliwość skorzystania ze specjalnej wagi, która zamiast cyfr ogłaszała rozśmieszający, pozytywny komentarz odnoszący się do stanu zdrowia. Kulminację aktywności stanowił konkurs zorganizowany na głównej scenie targowej na temat poziomu znajomości Polski i jej atrakcji turystycznych. Zwycięzcom zostały wręczone nagrody pamiątkowe oraz wartościowe pobyty weekendowe w polskich obiektach spa.

Najbliższe targi w ramach realizacji programu promocji polskich usług prozdrowotnych będą odbywały się jednocześnie w Kijowie oraz w Sztokholmie w dniach od 2 do 4 października br.