Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Polskie stoisko na targach Seniormassan 2017

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Jaworska | 2017-11-13 15:39:17
targi, seniormassan, turystyka zdrowotna, sztokholm

We wtorek 24 października rozpoczęły się w Szwecji targi turystyczno-medyczne skupiające wystawców prezentujących ofertę dla osób w grupie wiekowej 55+. Przez trzy dni odwiedzający targi szwedzcy seniorzy mogą zapoznać się z ofertą wyjazdową, medyczną, sprzętem rehabilitacyjnym, a także zdrową żywnością z całego świata.

Jest to największa tego typu impreza w tej części Europy, z której coraz więcej pacjentów przybywa na leczenie do Polski.

Po raz pierwszy w historii Polska Organizacja Turystyczna przygotowała na targi stoisko promujące polskie usługi prozdrowotne. Stanowi ono kolejny etap realizacji programu promocji jednej z polskich kluczowych branż eksportowych, czyli sektora usług prozdrowotnych, w ramach projektu „Go to Brand”.

Wspólnie z POT, swoją ofertę prezentuje województwo pomorskie oraz polskie biura See Kraków i 4Health Travel, a także szwedzki tour operator Central Europe Travel AB. Ten ostatni specjalizuje się w organizacji imprez do Polski. Oprócz ogólnych informacji o polskich atrakcjach turystycznych odwiedzający mogą zapoznać się ze szczegółową ofertą prozdrowotną, na którą składa się pobyt w ośrodkach wellness & spa, leczenie stomatologiczne oraz usługi rehabilitacyjne.

Już pierwszego dnia targów padł rekord odwiedzin w stosunku do lat poprzednich - na targi dotarło prawie 5,3 tys. gości, czyli ponad 17 proc. więcej niż w roku 2016.

W drugi dzień targi, a także polskie stoisko cieszyło się największym powodzeniem. Odwiedzający najczęściej pytali o wyjazdy turystyczne do Gdańska oraz Krakowa, a także o propozycje pobytów leczniczych typu spa. Wydaje się, że to właśnie obiekty spa&wellness, a także krajowe uzdrowiska mają największa szansę na pozyskanie większej ilości szwedzkich seniorów jako klientów. Przeprowadzone w trakcie targów wywiady będące częścią badań prowadzonych przez Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej potwierdziły, że szwedzkie społeczeństwo, bardzo ceni sobie zdrowy tryb życia, dlatego pacjenci z tego kraju szukają głównie produktów , które mogą im pomóc utrzymać dobrą kondycję psychfizyczną.

W trzecim dniu na stoisku odbyło się spotkanie polskich wystawców z Ambasadorem RP w Szwecji Wiesławem Tarką. Ambasador zwrócił uwagę do dobre perspektywy dalszego rozwoju ruchy turystycznego ze Szwecji do Polski dzięki planom nowych połączeń komunikacyjnych pomiędzy obydwoma krajami.