Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Promocja Polskiej turystyki na targach Medicine and Cosmetology w Kaliningradzie

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Magdalena Jaworska | 2017-11-22 09:39:01
targi, turystyka medyczna, kaliningrad, medicine and cosmetology

Kolejnym punktem realizacji przez Polską Organizację Turystyczną Branżowego Programu Promocji była prezentacja polskiej oferty prozdrowotnej na stoisku informacyjno-promocyjnym podczas 18 edycji targów „Medycyna i Kosmetologia”, które odbyły się w dniach od 7 do 9 września w Kaliningradzie na terenie Rosji.

Uczestnictwo w targach zapowiedziało 130 firm z Rosji, Kazachstanu, Litwy, Łotwy i Polski. Ostatecznie najwięcej wystawców był z Obwodu Kaliningradzkiego oraz z Polski. Polskie Stoisko Narodowe zajmowało powierzchnię 15m2 i znajdowało się w centralnym miejscu hali otoczone przez pozostałe stoiska z kraju: reprezentację województwa warmińsko-mazurskiego, Klinikę Potocki z Braniewa oraz Firmy Slim Gropu z Katowic, która to wystawiła się na targach dzięki dofinansowaniu otrzymanemu z programu Go to Brand dla prywatnych przedsiębiorstw.

Targi „Medycyna i Kosmetologia” są jedynymi targami w regionie, które są skierowane do przedstawicieli branży medycznej. Wystawiają się na nich placówki oferujące usługi medyczne, laboratoria diagnostyczne, gabinety stomatologiczne, producenci sprzętu medycznego, firmy kosmetyczne, centra zdrowia oraz promotorzy leczenia niekonwencjonalnego.

W Obwodzie Kaliningradzkim mieszka obecnie prawie 1 mln osób. Jest to region stanowiący samodzielną enklawę terytorialną. Utrudnienia transportowe wynikające z oddalenia obwodu od reszty kraju oraz ograniczony rynek lokalny powodujący braki w specjalistycznych usługach co sprawia, że obywatele rosyjscy zamieszkujący region chętnie wyjeżdżają do sąsiednich państw na zakupy oraz leczenie. Po likwidacji Małego Ruchu Granicznego pomiędzy Polską a Rosją nastąpił spadek osób wyjeżdżających do Polski, ale dane z pierwszego półrocza tego roku podane przez GUS pokazują wzrost ilości osób przekraczających granicą do Polski o 25% w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku. Także przedstawiciel konsulatu polskiego w Kaliningradzie, który odwiedził targi potwierdził rosnącą liczbę Rosjan wyjeżdżających do Polski oraz zmianę charakteru wizyt. Wizy umożliwiają Rosjanom podróż pod całej Polsce, nie tylko po terenach przygranicznych. Zakupowa motywacja przyjazdów ustępuje stopniowo miejsca przyjazdom wypoczynkowym i leczniczym.

Z napływu turystów medycznych najbardziej korzysta przygranicznych region Warmii Mazur. Podczas targów prezentowały się szpitale urzędu marszałkowskiego województwa. Na PSN prezentowane były ogólne materiały o Polsce prezentujące jej walory: turystyczne, wypoczynkowe, zdrowotne oraz kulinarne. Dopełnieniem ogólnych materiałów w jęz. rosyjskim były wybrane oferty medyczne dedykowane na tenże rynek z zakresu świadczeń: stomatologicznych, ginekologicznych, kardiologicznych, onkologicznych, rehabilitacyjnych, a także z zakresu medycyny estetycznej oraz wellness&spa. Materiały ofertowe pochodziły od Caroline Medical Center z Warszawy, Kliniki invitro Bocian, Ośrodka Rehabilitacji Kreator z Łodzi, Bałtyckiego Klastra Turystyki Zdrowotnej, Kliniki Vivadental z Gdańska, Hotelu Wodnik z Łeby, portalu Zatoka Piękna z Trójmiasta.